چگونه می توان با کمک لیزر واژن را تنگ کرد ؟

این روش یکی از روش های غیرجراحی از دسته روش های جراحی زیبایی واژن است که با کمک لیزر و اشعه های آن می توان به وضعیت مورد نظر دست یافت . یکی از جدید ترین لیزرهای درمانی برای رفع افتادگی و جوانسازی واژن لیزر درمان آتروفی است که می توان پس از یائسگی بخش های تیره و کدر ، سوزش ، خارش و برخی دیگر از مشکلات ناحیه تناسلی را رفع نمود . از مزایای این روش درمانی برای جراحی زیبایی واژن می توان به مدت زمان کوتاه ، درمان سبک و سرپایی ، راحتی و بدون درد بودن عمل ، عدم خونریزی ، بی عارضه بودن و نتایج ایده آل اشاره کرد.

دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان ، زایمان و نازایی و متخصص جراحی های زیبایی واژن در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان می گذارد .

اهمیت استفاده از لیزر در تنگ کردن واژن :

به دلیل بالا رفت سن و پیر شدن سلول های فیبروپلاست اعضای بدن به نحوی با دگرگونی مواجه می شوند . که در این میان واژن و رحم درگیر افتادگی و از دست دادن قوام گشته که برخی زنان به علت زایمان های متعدد با این مسائل درگیرند . افتادگی مثانه ، واژن و رحم با عث بی اختیاری در دفع ادرار و مدفوع می شود.

طبق تجارب پزشکی و پژوهش های انجام شده خانم هایی که در سنین بعد از دوران یائسگی قرار دارند با سوزش واژن درگیر می شوند و علاوه بر سوزش ، خشکی و عفونت های ادراری را خواهند داشت آزاردهنده ترین نشانه بالا رفتن سن در این دوران بروز درد در هنگام رابطه جنسی است با کمک درمان لیزری می توان بسیار از این عوارض را تخفیف داده یا به کل از بین برد اخیرا جراحی زیبایی واژن با لابیاپلاستی و خصوصا واژینوپلاستی طرفداران زیادی پیدا کرده است . به این ترتیب کلیه مشکلات ناشی از افزایش سن و یا سبک غلط زندگی با این نوع جراحی های زیبایی مرتفع می شود می توان کلیه مشکلات ناشی از حاملگی ، زایمان ، رابطه جنسی و عوارض برخی بیماری ها را با کمک لیزر واژن در جراحی زیبایی واژن از بین برد.

 

راهکارهای درمانی لیزر برای رفع مسائل و نارسایی های واژن و دستگاه تناسلی روش هایی ایمن ، بی خطر و غیر تهاجمی است که می توان علاوه بر برطرف نمودن مشکلات عملکردی ، مخاط واژن را نیز مرمت نموده و با بازسازی این ناحیه امکانات عملکردی را بهبود بخشید این نوع درمان به صورت سرپایی انجام می شود و درمانی آسان برای بیمار می باشد در جراحی زیبایی واژن با کمک لیزر ، آثار درمان بسیار عالی و اثربخش است و پس از گذشت حدود یک ماه از عمل سلامتی و آسایش کامل را پیدا می کنند رضایت افرادی که از این نوع روش های درمانی استفاده کرده اند تا به حال صددرصدی بوده و موارد کمی به دلیل عدم مراقبت پس از جراحی دچار مشکلات جزیی شده اند که با مراجعه مجدد به متخصص زنان ، مشکلشان به کل مرتفع شده است . برخی درمان های عملکردی واژن یا جراحی زیبایی واژن لازم است در 3 جلسه انجام شود ، هر جلسه با فاصله زمانی یک ماه بوده که می توان بخش های مخاطی درون واژن را به حال پیش از یائسگی برگرداند.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر :

جوانسازی واژن با لیزر که یکی از روش های جراحی زیبایی واژن است ، دارای مزایای به خصوصی است که برخی از مهم ترین این مزیت ها به شرح زیرند :

– بهبود وضعیت و زیبایی ظاهری و فرمی واژن در مدت زمان کوتاه .

– تهاجمی نبودن روش درمان

– روش جراحی ایمن ، بی خطر و نداشتن عارضه .

– قابل استفاده در تمامی گروه های سنی

– درمان قرمزی و سرخی ناحیه واژن

– تغییر رنگ لابیاها و ناحیه تناسلی و روشن شدن آنها

– رفع مشکلاتی چون سوزش واژن

– پایداری نتایج مفید جراحی زیبایی واژن در مدت زمان طولانی

– قابل به کار گیری برای همه اشخاص حتی بیماران، بدون محدودیت

– نتایج ایده آل زیبایی و تکمیل درمان

– تنگ شدن واژن

– از بین رفتن چین و چروک های غیرعادی

– ایجاد زیبایی موثر و بهتر شدن وضع سطحی و داخلی دستگاه تناسلی .

در زمان های گذشته به عنوان جراحی زیبایی واژن ، تنها جراحی های لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بر روی ناحیه تناسلی انجام می شد و به این ترتیب جراحان و متخصصین این امر توان ایجاد تعادل و زیبایی در بخش تناسلی را داشتند . ولی اخیرا با پیشرفت علم و لیزر درمانی ، می توان به شکل راحت و غیرتهاجمی اقدام به زیبایی ناحیه تناسلی نمود که علاوه بر اصلاح عملکرد ، روش درمانی درد و ناراحتی به همراه نداشته و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است . جوانسازی واژن اثر فوق العاده ای بر زیبایی ناحیه واژن و پرینه گذاشته و نیز سبک زندگی فرد و رابطه زناشویی او را ارتقا می دهد بالا رفتن اعتماد به نفس از دیگر مزایای جراحی زیبایی واژن است .

به منظور اقدام به عمل جوانسازی واژن بانوان می توانند از تجارب یک جراح و متخصص زنان توانمند و حرفه ای بهره بگیرند تا پیش از انجام این نوع جراحی زیبایی واژن، از سلامت خود اطمینان حاصل کنند . در بعضی از بیماران پزشک متخصص با کمک تست پاپ اسمیر و معاینات سطحی در زمینه سلامت واژن اطلاعاتی را کسب می کند سپس در صورت نبود مشکل ، اقدام به جوانسازی واژن می نماید . این تکنیک درمانی و زیبایی به نحو موثری زندگی فرد را بهبود بخشیده و با اثرگذاری بر کیفیت رابطه زناشویی ، اعتماد به نفس شخص را تا حد زیادی ارتقا می دهد . این نوع جراحی زیبایی واژن مراحل و ویژگی هایی در بر دارد که لازم است بانوان عزیز اطلاعاتی را در این خصوص کسب نمایند تا بهترین نتایج عمل شامل حالشان شود .

– انجام معاینه از جانب پزشک برای کسب آگاهی در خصوص سلامت ناحیه تناسلی

–  در صورت برخورد با هرگونه بیمار یا عفونت ، اقدام به درمان و برطرف نمودنشان .

– تست پاپ اسمیر در صورت نیاز

– لیزر درمانی یا لیزر تراپی

از مهم ترین مزیت های این عمل ها می توان به بی نیازی از بی حسی یا بی هوشی اشاره کرد چرا که لیزر واژینال دردی به همراه نمی آورد و هیچ گونه ناراحتی برای بیماران تا به حال ایجاد نکرده است . لازم به ذکر است که حتی در حین انجام عمل مسکن و داروهای ضدخونریزی نیز مصرف نمی شوند .

لیزر واژینال :

این روش یکی از روش های نوین درمان علایم پیری واژن است به منظور جوانسازی این عضو با کمک لیزر و افزایش کیفیت زندگی این راهکار از جمله مفید ترین شاخه های جراحی زیبایی واژن می باشد. در اثر بروز یائسگی بخش های مختلف دستگاه تناسلی به ویژه واژن دستخوش تغییرات شایعی می شود و سبک زندگی فرد کیفیت متعادل خود را از دست می دهد. این عوامل به دلیل کاهش تولید استروژن ظاهر شده و عوارض دیگری را در پی خواهد داشت. همچنین افزایش سن موجب تغییر شکل کلاژن های زیر پوستی واژن می شود که انعطاف پذیری پوست واژن کاهش می یابد یکی از ایده آل ترین روش های درمانی در جراحی زیبایی واژن استفاده از مزایای لیزر واژینال است.

 

 

لیزر واژینال بافت های تخریب شده و فرسایش یافته واژن را ترمیم نموده و مخاط ضعیف آن را بازسازی می کند. این درمان سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن بیمار در کلینیک یا بیمارستان نیست. در بسیاری از موارد لازم است جلسات درمانی تا 3 الی 4 جلسه با فواصل زمانی معین انجام شود تا بهترین نتایج خود را نمایان سازند.

برای انجام جوانسازی واژن ، خانم های عزیز می توانند برای مطمئن شدن از وضع سلامت خود از پزشکی با تجربه ، حرفه ای و دارای سابقه کاری غنی کمک بگیرند . در برخی موارد پزشک با انجام تست پاپ اسمیر از سلامت واژن مطلع شده و یا با کمک معاینات پزشکی ، این اطمینان را به دست می آورد پس از کسب اطلاع در خصوص سلامت دستگاه تناسلی ، جوانسازی واژن شروع می شود .

این امر اثر قدرتمندی بر بهبود کیفی سبک زندگی و سلامت روابط می گذارد . این جراحی زیبایی واژن ، اصولی دارد که لازم است بیماران پیش از اقدام به آن مراقبت های پیش از استفاده از دستگاه های واژینال را رعایت کنند . برخی از اقدامات و مراقبت های پیش از لیزر واژینال عبارتند از :

– معاینه از سوی پزشک متخصص زنان

– درمان عفونت و بیماری های تناسلی در صورت وجود .

– درمان بیماری های دهانه رحم در صورت وجود .

– انجام تست پاپ اسمیر

 – لیزر تراپی

یکی از مزایای این نوع جراحی زیبایی واژن عدم نیاز به بی حسی و بی هوشی به دلیل استفاده از لیزر واژینال است . حتی در زمان عمل نیازی به مسکن و داروهای ضد خونریزی نیست .